Jak uniknąć leków i przeziębienia, czyli superodporność


Jak nie zachorować? Jak uniknąć jesiennej grypy, spadku formy? Jak uchronić się przed przeziębieniem kiedy za oknem mżawka, słota i niepogoda? Dowiedz się jak bez tabletek na przeziębienie i innych medykamentów być zdrowym całą jesień i zimę! Poznaj superodporność!   Od dawna wiadomo, że dzięki żywieniu się w sposób zdrowy, racjonalny można uniknąć wielu chorób, infekcji oraz zminimalizować te obecne, które nas dopadły. Efektem ubocznym takiej diety jest chudnięcie, czyli utrata zbędnych kilogramów! Co zatem jeść zamiast leków, syropów aby nie zachorować i przy okazji schudnąć? Leki są co raz droższe, więc nie tylko zdrowa diety uchroni nas przed chorobą, otyłością, ale również przed niepotrzebnym opróżnieniem portfeli!  





Pojęcie superodporności, czyli jedz na zdrowie!

Jak uzyskać superodporność w zimie, lecie, na jesień? Odpowiedź na to nurtujące pytanie ma dla nas amerykański lekarz oraz dietetyk Joel Fuhrma. Uważa on, że już po paru dniach stosowania diety bogatej w określone produkty spożywcze możemy nie martwić się o swój stan zdrowia. Co zatem należy jeść żeby uniknąć grypy i przeziębienia? Czy zażywanie tony medykamentów jest całkowicie zbędne? Tak! Przede wszystkim, 2-3 razy w tygodniu jedz jajka. Jajka bogate są w wysoko wartościowe białka, witaminy A, E oraz te z grupy B, w szczególności B4, czyli cholinę. Cholina zapewnia powstanie niewidzialnej bariery na komórkach całego naszego ciała, dzięki której bakterie i drobnoustroje nie przedostaną się do wnętrza komórki, a my dzięki temu nie zachorujemy! Lubisz fasolkę szparagową? Szczególnie tą zieloną? Twoje szczęście! Fasolka zawiera duże ilości błonnika, witamin, minerałów, jest pożywna i bogata w cenne węglowodany. Poleca się łączyć ją z masłem lub oliwą, dzięki czemu witaminy w niej zawarte lepiej mogą się przyswoić. Fasolka bogata jest także w cynk, który zwiększa produkcję oraz potęguje działanie białych krwinek zwalczających infekcje. Jedz fasolkę szparagową raz, dwa razy w tygodniu i poczuć co to zdrowe, smaczne i przede wszystkim szybkie jedzenie! Kolejnym cennym składnikiem, którego powinna być cała masa w naszej diecie są oczywiście warzywa i owoce, które powinniśmy jeść codziennie i to w dużych ilościach. Zaopatrz więc swoją spiżarnię w wiśnie, jagody, pomarańcze, zieloną pietruszkę, cytrynę i brokuły, które to bogate są w witaminę C - prawdziwa gwiazdę wśród witamin zapobiegającą przeziębieniu i grypie. I tutaj pojawia się magiczny termin - superodporność. Doktor Joel Fuhrma podkreśla, iż każdy z nas może nabyć superodporności dzięki jedzeniu 8 porcji warzyw. Z 8 porcji warzyw połowa powinna być w stanie surowym. Dodatkowo, oprócz warzyw, należy spożywać około 6 owoców dziennie. Oprócz owoców i warzyw, superodporność nabywa się dzięki spożyciu garści nasion, orzechów ciągu dnia.  

Nabiał, mięso, ryby odstaw w kąt

Oczywiście, nie całkowicie! Dr Joel Fuhrman przestrzega przed nabiałem. Nie powinniśmy przesadzać i nadużywać tego produktu spożywczego, ponieważ na dłuższa metę obniża naszą odporność. Innymi produktami spożywczymi, których nie należy nadużywać jest mięso, ryby oraz wszelkie produkty tłuste, smażone, wysoko przetworzone. Na czas zagrożenie przeziębieniem i grypą musimy także odstawić słodycze i jedzenie typu fast food. Nie tylko powoduje nadwagę, otyłość, ale również obniża nasz odporność. Jedz zatem zdrowo i nabywaj superodporności. Dzięki zdrowemu żywieniu pierwsze efekty zobaczysz już po niespełna tygodniu! Nie choruj, ciesz się zdrowiem!  

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Czy warto pić kawę?

Jak schudnąć skutecznie i szybko?

Dieta przerywana głodówka, czyli jedz ile chcesz!

Zdrowy otyły, czyli ciesz się zdrowiem z nadwagą!





Zostaw komentarz