Kwas Glutaminowy – jak nie jeść słodyczy


Jak nie jeść słodyczy? Jesteś łasuchem na potęgę? Lubisz podjadać słodkości między posiłkami? Dzień bez słodyczy uważasz za stracony? Chcesz wreszcie mieć stałą wagę i zrezygnować ze słodyczy ze względów zdrowotnych? Zachęcam do spożywania kwasu glutaminowego! I nie tylko!





Wdzięczna nazwa - jak sam właściciel

Kwas Glutaminowy, który jest aminokwasem białkowym i ważnym neuroprzekaźnikiem, występuje w naszym organizmie w dużych ilościach. Bardzo podobnymi substancjami od kwasu glutaminowego są glutaminian i glutamina, które mają takie samo działanie jak sam kwas glutaminowy.

Kwas glutaminowy - występowanie

Kwas glutaminowy występuje w ogromnych ilościach w białkach roślinnych i zwierzęcych. Jeśli chcesz więc uzupełnić jego braki w organizmie spożywaj w większej ilości mięso (piersi z kurczaka, schab i inne) oraz fasolę białą, czerwoną, groch, bób i inne warzywa bogate w białka. Pamiętaj, że dzienna dawka tego aminokwasu wynosi 500 mg przyjmowanych do trzech razy dziennie. Jednorazowa za duża dawka tego aminokwasu zostanie usunięta z organizmu.

Kwas Glutaminowy - działanie

  • zmniejsza schorzenia żołądkowo-jelitowe,
  • glutamina zmniejsza łaknienie na słodycze i na głód alkoholowy, prawdopodobnie dlatego, że zapewnia ogromny dowóz energii dla Twojego układu nerwowego,
  • kwas glutaminowy zwalcza zaburzenia nerwowe i umysłowe.

Jeśli więc chcesz się dowiedzieć jak nie jeść słodyczy, jak o nich zapomnieć spożywaj więcej glutaminy. Inne substancje wspomagające odchudzanie znajdziesz w ostatnim paragrafie.

Niedobry kuzyn Glutaminian Sodu

Glutaminian sodu jest pochodną kwasu glutaminowego i pełni rolę wzmacniacza smaku. Występuje nagminnie, i to w dużych ilościach, w produktach przetworzonych. Nie ma za dużo wspólnego ze swoim krewniakiem - kwasem glutaminowym. Wręcz przeciwnie, może wywołać alergie, które powszechnie są nazywane "Chinese restaurant syndrome", czyli zespół alergii na chińskie restauracje. Alergie są spowodowane tym, że kucharze w tzw. chińskich restauracjach używają ich na potęgę, w celu poprawienia smaku swoich potraw. Dlatego unikaj potraw zawierających ten składnik.

Inne substancje zmniejszające ochotę na słodkości

Jak nie jeść słodyczy? Jak zrezygnować ze słodyczy? Co pomaga na nie jedzenie słodyczy? Innymi substancjami zmniejszającymi ochotę na słodycze są cynk, chrom, żelazo, magnez. Zaopatrz swoją apteczkę w te pierwiastki życia i ciesz się zmniejszającym obwodem swojego brzuszka. Nie zapomnij również o piciu większej ilości zielonej herbaty bez dodatku cukru, miodu i cytryny.





One Comment add one

  1. Celine says:

    Wszedłem na wityrnę przypadkiem i oniemiałem po tym jak przeczytałem kilka postów. Zdecydowany blog, bardzo podobają mi się notatki. Dodałem do czytnika rss i oczekuję na kolejne ciekawostki.

Zostaw komentarz