Dieta jogurtowa. Jadłospis i efekty.


Napisane:Październik 4, 2011
Komentarze
Dodaj nowy

Dieta jogurtowa i jej efekty. Lubisz nabiał? Chcesz schudnąć? A może lubisz nabiał i chcesz schudnąć? Jeśli tak, dieta jogurtowa jest stworzona specjalnie dla Ciebie. Przekonaj się jakie efekty możesz osiągnąć w przeciągu dwóch tygodni stosując dietę jogurtową!

 

Dieta jogurtowa zalety i efekty.

Jakie możesz osiągnąć efekty? Dzięki diecie jogurtowej, w przeciągu 2 tygodni możesz schudnąć nawet 4 kilogramy. Jest więc ona szczególnie wskazana dla osób nie mających zbytniej nadwagi i chcących zrzucić parę kilogramów na wakacje, sylwestra, ślub.

Dlaczego warto skorzystać z diety jogurtowej? Ponieważ przetwory mleczne takie jak jogurt, kefir, maślanka zawierają całą masę łatwostrawnego białka i żywe kultury bakterii, które wzmacniają Twój organizm, poprawiają trawienie, regulują procesy trawienne, więc efekty diety są bardzo szybko widoczne.

Żywe kultury bakterii znajdujące się w jogurcie są wskazane w stanach obniżonej odporności, zażywania antybiotyków, problemami trawiennymi. Dodatkowo żywe kultury bakterii zawarte w przetworach mlecznych wstępnie trawią cukry takie jak laktoza. Osoby, które nie mają odpowiedniego enzymu trawiącego laktozę obecną w mleku, mogą zapomnieć o dolegliwościach żołądkowych związanych z rozkładającą się laktozą, bo żywe kultury bakterii zawarte w jogurcie strawią je za nie!

Jakie są inne plusy spożywania jogurtu, kefiru oprócz lepszego trawienia i zwiększenia odporności? Jogurt to skarbnica wapnia, dzięki czemu będziemy mieć mocne, zdrowe kości i zęby. Zawarte w jogurcie witaminy z grupy B oraz witamina A poprawią nastrój, wzrok oraz samopoczucie. W efekcie dieta jogurtowa zapewni Ci nie tylko spadek kilogramów ale również dobry nastrój i zdrowie.

Czas na ostatni argument przemawiający za skorzystaniem z dóbr jakie niesie ze sobą kefir i jogurt. Są to produkty małokaloryczne, które hamują łaknienie i zapewniają poczucie sytości przez wiele godzin. Dodatkowo, ponieważ jogurt owocowy jest słodki, świetnie zastąpi słodycze, a Ty nie będziesz już mieć ochoty na kaloryczne łakocie. Efekty diety jogurtowej są więc murowane!

 

Dieta jogurtowa jadłospis

Dieta jogurtowa trwająca 2 tygodnie ma tylko jeden malutki minus. Jadłospis diety jogurtowej jest troszkę monotonny, przez co po pewnym czasie można czuć zniechęcenie i niezadowolenie. Jednak, ze względu na to, że dieta jogurtowa zapewnia szybkie i widoczne efekty, warto wytrzymać! Oto przykładowy jadłospis diety jogurtowej.

Śniadanie, pięć wariantów

  • Pól grejpfruta, kromka chleba z dżemem, 150 g jogurtu owocowego.
  • Pomarańcza, 150 g jogurtu owocowego z dwoma łyżkami otrębów owsianych.
  • Jabłko, 2 kanapki z polędwicą, 150 g naturalnego jogurtu.
  • Jabłko, 150 g jogurtu owocowego z łyżką pestek dyni, jogurt naturalny.
  • Banan, 200 g jogurty naturalnego z 4 łyżkami muesli.

Obiad, pięć wariantów

  • Warzywa na parze (np. marchew, groszek, brokuły, kalafior), szklanka brązowego ryżu polanego naturalnym jogurtem naturalnym i posypanego natką pietruszki.
  • Kotlet schabowy bez panierki, pół szklanki makaronu al dente, duży pomidor pokrojony w plastry z dodatkiem sosu jogurtowego (cztery łyżki naturalnego jogurtu, sól, pieprz, pół łyżki bazylii), sałatka z połówki awokado z dodatkiem 50 g owocowego jogurtu light.
  • 3 gotowane ziemniaki, pierś z kurczaka smażona na łyżce oliwy, 300 g gotowanego kalafiora, 150 g jogurtu.
  • 2 gotowane ziemniaki, pierś z indyka smażona na łyżce oleju z oliwek, surówka z marchwi i jabłka, 200 g fasolki szparagowej, 150 g jogurtu.
  • 2 gotowane ziemniaki, filet z ryby na parze z warzywami, 200 g ćwikły z chrzanem, 150 g jogurtu naturalnego.

Kolacja, sześć wariantów

  • Jedna bułka grahamka, odrobina margaryny light, pomidor pokrojony w plasterki, 200 g jogurtu naturalnego.
  • Kromka ciemnego z ziarnami, 200 g jogurtu naturalnego z dodatkiem papryki i natką pietruszki, grejpfrut.
  • Kromka chleba pełnoziarnistego posmarowanego cienko margaryną, 100 g chudego białego sera, 100 g naturalnego jogurtu.
  • Mała pomarańcza, 3 kiwi, 100 g jogurtu czystego.
  • 100 g białego sera chudego zmiksowanego z jogurtem owocowym (150 g).
  • Sałatka z  jajka na twardo, 100 g brokuł na parze, papryki, pół małej czerwonej cebuli, jogurt naturalny.

Myślę, że na podstawie powyższego jadłospisu wiemy już na czym polega i jak wygląda dieta dwutygodniowa jogurtowa. Oczywiście, w zależności od Twoich upodobań możesz ten jadłospis pod siebie odpowiednio dopasować. Przekonaj się na własnej skórze jakie efekty możesz uzyskać w bardzo krótkim czasie! Chcesz podjąć wyzwanie? Zachęcam do komentowania i udoskonalania jadłospisu diety jogurtowej!

 

Zostaw komentarz