Bieganie, a odchudzanie.


Jesteś ciekaw czy bieganie przynosi efekty? Czy bieganie i odchudzanie mogą iść w parze? Chcesz dowiedzieć się czy bieganie pozwoli Ci przyśpieszyć metabolizm i spalić zbędne kalorie? Sprawdź sam!





Czy Ty również biegasz?

Oczywiście, wiadomo, biegać każdy może. Jeden lepiej, drugi trochę gorzej. Ale nie oto chodzi, jak to komu wychodzi!

Jakie pozytywne skutki niesie ze sobą bieganie?

  1. Przede wszystkim SPALANIE kalorii. Ilość spalonych kalorii zależy od wzrostu, wieku, wytrenowania, a także od intensywności i jakości treningu.
  2. Odczuwanie zadowolenia, zwiększenie wiary w siebie
  3. Koniec zadyszki podczas wchodzenia na drugie, trzecie piętro, czy w czasie wykonywania domowych porządków.
  4. Usprawnienie układu krążenia, układu oddechowego.
  5. Wzmocnienie mięśni, dzięki czemu pośrednio możesz przyśpieszyć metabolizm.
  6. Zmniejszenie stresu, nadpobudliwości.
  7. Większą chęć do życia.
  8. Regularne bieganie pozwoli Ci podkręcić metabolizm, przyśpieszyć metabolizm.
  9. Ponieważ bieganie pół godziny dziennie to około 250 spalonych kalorii, w ciągu 14 dni, biegając codziennie, możesz schudnąć około jednego kilograma. Może nie gwarantuje to szybkiego, nagłego spadku wagi, ale, jak powszechnie wiadomo, co nagle to po diable!

Bieganie a odchudzanie, czyli prawda w oczy kole!

Spójrzmy prawdzie w oczy. Bieganie samo w sobie nie spowoduje, że schudniesz. Szczególnie jeśli jesteś osobą, która dopiero zaczyna trenować, przez co trening nie jest dłuższy niż 30 minut. Tylko połączenie biegów z racjonalnym odżywianiem może spowodować spadek masy ciała. I to znaczny! Oczywiście bieganie, tak jak większość uprawianych sportów spowoduje, że nasz metabolizm będzie na wyższych obrotach. To może spowodować chudnięcie, spalanie tłuszczu. Jednakże, jeśli nie zmniejszymy podaży pożywienia, waga tak szybko i w takiej ilości o jakiej marzymy, nie zmieni się.

Odchudzanie to proces wydłużony w czasie. Jeśli więc zadajesz sobie pytanie jak szybko schudnąć, przygotuj się na to, że, owszem, możesz stracić na wadze dzięki bieganiu, ale "zdrowe" tempo chudnięcia to około 1 kilograma na tydzień. W ciągu 30 minutowego biegania stracisz około 250 kalorii (w zależności od masy ciała, wzrostu, wieku, intensywności ćwiczeń). Jeden kilogram tłuszczu to 7 000 kalorii, więc....do dzieła!

Bieganie i odchudzanie, czyli mieszanka wybuchowa

Chcesz połączyć bieganie lub inne intensywne ćwiczenia aerobowe z restrykcyjną dietą? Uważaj! Dietetycy mocno odradzają stosowanie tego rodzaju połączeń. Dieta Dukana, Kopenhaska, diety 1000 czy 1200 kalorii oraz inne diety znacznie ograniczające podaż węglowodanów oraz kalorii są silnym przeciwwskazaniem do intensywnych treningów!

Jeśli stosując wyżej niewymienione diety będziesz dodatkowo spalać kalorie poprzez treningi, możesz znacznie osłabić Twój organizm, co więcej, zamiast tłuszczu może dochodzić do zjawiska spalania tkanki mięśniowej, co nie jest pozytywnym zjawiskiem. Dlaczego? Mięśnie są ważną i aktywną metabolicznie tkanką. Spalając ją, automatycznie spowalniasz swój metabolizm. Przy diecie Dukana, Kopenhaskiej, 1000, 1200 kalorii oraz diecie ubogo węglowodanowej itp. polecam spacery, rozciąganie, rekreacyjne pływanie i inne sporty o niewielkiej intensywności.

Jak często często biegać, by szybko schudnąć i przyśpieszyć metabolizm?

To wszystko zależy od stopnia wytrenowania. Dla osób początkujących, mających niewiele wspólnego ze sportem, polecam rozpoczęcie biegania od wykorzystania metody przerywanej, o której pisałam w tym artykule. Biegać należy 3 - 4 razy w tygodniu co drugi dzień, około 30 minut dziennie. Czas truchtu (w fazie on) w stosunku do marszu (w fazie off) winien wynosić w minutach 2:3 w pierwszym tygodniu, w drugim 2:2, w trzecim 3:2 w czwartym 3:1. Z czasem polecam zamiast marszu wykonywać spokojny trucht, natomiast sam bieg wykonywać coraz szybciej.

TYLKO podwyższając stale poprzeczkę, możemy liczyć na rezultaty o jakich marzymy! Osobom wytrenowanym również polecam formę przerywaną, jednakże zamiast w fazie wypoczynkowej (faza off) maszerować, polecam lekki trucht, wykonywanie "przeplatanki", kroku odstawno-dostawnego, lub jakiejkolwiek innej formy ćwiczenia aerobowego, która pozwoli Ci na delikatne ochłonięcie. Jeśli chodzi o ilość treningów i ich czas polecam również bieganie 3-4 razy w tygodniu co drugi dzień (organizm musi mieć czas na regenerację!) po 40 minut wykonując 3 minuty biegania i 2 minuty truchtu lub innej formy odpoczynku. Z czasem wydłużaj czas i intensywność części on i skracaj czas części off.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat jak rozpocząć przygodę z bieganiem i jak się do niej przygotować? Polecam artykuł "Jak zacząć biegać".





One Comment add one

  1. Ruchita says:

    Wielkie gratulacje za syzmatetycsność, cierpliwość i mozolne pokonywanie marszem i biegiem codziennych porcji kilometrf3w, ktf3re na początku były ciężkie a pf3źniej lekkie i przyjemne Zapewniam Was, że to dopiero początek na długiej ścieżce biegowej przygody, ktf3ra nigdy się nie kończy a każdy nowo pokonany kilometr sprawia, że człowiek czuje, że żyje Mam nadzieję, że z większością z Was, jak nie ze wszystkim spotkam się na biegowych trasach, na imprezach sportowych czy biegach ulicznych.Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!Powodzenia!!!

Zostaw komentarz

Poprzedni artykuł:

Następny artykuł: