Co pomaga na zakwasy, mikrourazy?


Dowiedz się, jak możesz łatwo zapobiec zakwasom (a dokładnie mikrourazom). Masz zakwasy po siłowni, bieganiu? Przekonaj się jak łatwo możesz uśmierzyć ból mięśni! Na wstępnie przypominam, iż ból mięśniowy, który odczuwamy kilka dni po sesji treningowej to bynajmniej nie zakwasy, tylko mikrourazy. Mikrourazy to niewielkie uszkodzenia włókien mięśniowych, spowodowane zastosowaniem znacznego obciążenia treningowego, do którego mięśnie  nie są przyzwyczajone. Ma to miejsce podczas zastosowania nowych, wcześniej nie wykonywanych ćwiczeń lub wykonanie dużo większej liczby powtórzeń tych ćwiczeń.  





Zakwasy (mikrourazy) profilaktyka

Wolisz zapobiegać niż leczyć zakwasy? Dzięki odpowiednim czynnościom możesz, albo całkowicie, albo częściowo zapobiec mikrourazom, czyli tzw. zakwasom. Oto te sposoby: Wykonuj solidną rozgrzewkę przed treningiem połączoną z rozciąganiem. Traktuj rozgrzewkę jak pobudkę dla mięśni. Dzięki niej Twoje mięśnie mogą powoli obudzić się do życia. Dodatkowo, rozgrzewka zwiększa ich temperaturę. Wyższa temperatura mięśni poprawia ich możliwości treningowe oraz zmniejsza urazogenność treningu, w tym powstawanie mikrourazów. Po treningu zastosuj tzw. cooling, cool down, czyli ćwiczenia wyciszająco-relaksacyjne połączone z głębokim, spokojnym oddychaniem. W czasie jednej sesji treningowej nie wykonuj dużej ilości nowych, skomplikowanych ćwiczeń. Nie wykonywane dotąd ćwiczenia znacznie częściej powodują mikrourazy, bóle mięśni. Ćwiczenia wykonuj w umiarkowanym tempie, unikaj szybkich, niestabilnych ruchów. Zbyt szybkie, przez co często niedokładne wykonywanie treningu sprzyja mikrourazom!  

Zakwasy (mikrourazy) leczenie

Co pomaga na zakwasy? Jak leczyć zakwasy? Odczuwasz bóle mięśniowe, często uniemożliwiające normalne funkcjonowanie? Oto co można na to poradzić! Tak jak pisałam w jednym z artykułów, od pewnego czasu cennym i zarazem łatwo dostępnym remedium na zakwasy jest imbir. Wystarczy, po treningu, dodać niewielką ilość imbiru do herbaty, kawy, ciasta (polecam jego świeżą, nie sproszkowaną wersję), aby ból mięśniowy zmniejszył się 25%! Zastosuj masaże, hydromasaże, gorącą kąpiel, zażyj relaksu w saunie. Ciepło zmniejsza zakwasy i stan zapalny w mięśniach, jednocześnie przyśpieszając regenerację mięśni. Bolą mięśnie, a trening i tak musisz odbyć? Polecam zastosowanie większej ilości ćwiczeń koncentrycznych, izometrycznych. Unikaj przez pewien czas ćwiczeń ekscentrycznych (squaty, zbieganie ze schodów lub z górki). Poleca się również trening biegowy na poziomie od 50% do 60% Twoich możliwości (delikatny trucht), trwający około 30 minut.    



Zostaw komentarz

Poprzedni artykuł:

Następny artykuł: